Niin, kai sitä voisi nyt jotain tunnelmiakin kirjoitella ylös tuon ensimmäisen välitavoitteen saavuttamisen kunniaksi. Tällä hetkellä on luonnollisesti ihan voittajafiilis, kuukausi sitten tämäkin hetki tuntui olevan ihan tuskaisen kaukana, enkä millään uskonut yltäväni tähän ihan tässä aikataulussa. Koko ajan on epäilyttänyt, ennen ihan jokaista lenkkiä on ollut sellainen olo, etten tasan jaksa. Lähes aina olen kuitenkin jaksanut ja ylittänyt itseni ihan jokaisella lenkillä. Ja kuntoni on taatusti parempi kuin vuosiin, jo tällä hetkellä.

Niin, kuntoni kohoamisenhan olen huomannut paitsi lenkeillä, myös ihan normaalissa arjessa: en enää hengästy ollenkaan niin helposti kuin ennen, ja olen myös huomannut hikoilevani vähemmän. Tuntuu, että nukun paremmin, ja - suurimmaksi yllätyksekseni - musta on hyvää vauhtia tulossa aamuihminen! Olen ihan aina inhonnut aamuja ja aikaisia heräämisiä, mutta viimeisen kolmen viikon aikana olen kuitenkin herännyt ihan joka ikinen aamu jo kahdeksalta (mikä on siis opiskelijalle suhteellisen aikainen herätys, varsinkin ottaen huomioon sen, että viimeiset puolitoistavuotta aikaiset aamuherätykset ovat olleet äärimmäisen harvassa), ihan omin voimin ja ilman herätystä. Myös unentarpeeni on kutistunut: olen jo vuosia tarvinnut vähintään sen 10 tuntia unta (ja mielellään vielä lähemmäs 12 tuntia, jos mahdollista) åäästäkseni aamulla käyntiin. Viime aikoina olen selvinnyt ihan mainiosti vähän normaalimmilla, kahdeksan tunnin unilla. En keksi tälle mitään muuta syytä kuin tuon lenkkeilyn, sillä muuten en ole vielä ainakaan tietoisesti muuttanut elämäntapojani mitenkään - syytän siis uutta harrastustani.

Ihan kuriositeettina - painossani en ole vielä havainnut muutosta. Tosin vähän luulen, että se johtuu ihan siitä, että olen saanut jonkinverran enemmän lihasmassaa lenkkeilyn myötä. Eli eiköhän tämä juokseminen näy jossain välissä tuossa painossakin, jahka nyt pääsen pikku hiljaa juoksemaan ihan kunnollisia lenkkejäkin. No, kuten olen jo maininnutkin, on tämän projektin tarkoitus mieluummin kohottaa sitä kuntoa kuin pudottaa painoa. Ehkä sitten parin kuukauden päästä, kun kunto alkaa jo olla siinä pisteessä että jaksan ihan oikeasti juosta pitkiäkin pätkiä, voin ottaa seuraavaksi projektiksi sen painonpudotuksen. Saa nähdä, tällä hetkellä olen kyllä ihan tyytyväinen tähän hommaan ja etenemiseeni.

Eli kyllä kannatti aloittaa, enkä ihan heti aio lopettaakaan!

Lisäsin muuten muutamia mukavia blogeja tuohon sivupalkkiin, lisäilen jatkossakin listaan, jos törmään mieluisaan blogiin. Vielä kun saisi aikaiseksi ihan kommentoidakin noissa...